MEHMETÇİK VAKFI
Türk Silahlı Kuvvetleri Mehmetçik Vakfı; vatanımızın ve ulusumuzun güvenliği için barışta ve savaşta, her türlü şartlar altında görev yapan, erbaş ve erlerimizden şehit olan veya herhangi bir nedenle hayatını kaybedenlerin bakmakla yükümlü oldukları yakınları ile gazi ve engelli Mehmetçiklere sosyal ve ekonomik destek sağlamak amacıyla 17 Mayıs 1982 tarihinde kurulmuştur.
MİSYONU :
Türk Silahlı Kuvvetlerinde yaptığı Vatan Hizmeti esnasında; şehit olan veya herhangi bir nedenle hayatını kaybeden Mehmetçiklerin bakmakla yükümlü oldukları yakınları ile gazi ve engelli Mehmetçiklere belirlenen esaslara göre Ölüm ve Maluliyet Yardımı yapmak,
Gazi ve engelli Mehmetçiklerin kendilerine Sürekli Bakım Yardımında bulunmak,
Söz konusu Mehmetçiklerin çocuklarına bakım ve öğrenim desteği sağlamak,
Yardım Planına dahil Mehmetçik ve aileleri ile bağışçılara yönelik Sosyal Destek Programları uygulamak,
Yardım Planını destekleyen Bağış, Yatırım ve Tanıtım Programları ile kendini sürekli geliştirmek ve kamuoyunu düzenli olarak bilgilendirmek,
Bu faaliyetleri ile ülke düzeyinde Sosyal Adaletin, Toplumsal Barışın ve Ulusal Birliğin güçlenmesine katkıda bulunmaktır.
ANNE ÇOCUK EĞİTİM VAKFI(AÇEV)
1982-1986 yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi'nde okul öncesi çocukların eğitim durumlarıyla ilgili olarak Prof. Dr. Sevda Bekman, Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı ve Prof. Dr. Diane Sunar tarafından yürütülen bir araştırma projesi Türkiye'de bu konudaki çalışmaların çok yetersiz olduğunu, birçok çocuğun erken çocukluk döneminde eğitim alamadığını göstermiştir. Bu ihtiyacı karşılamak üzere araştırmayı yürüten akademisyenler tarafından alternatif bir ev merkezli okul öncesi eğitim programı olan Anne Çocuk Eğitim Programı (AÇEP) geliştirilmiş ve uygulanmaya başlamıştır. Bir süre proje halinde yürütülen çalışmalar Vakfın Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Özyeğin'in de katılımıyla kurumsal bir yapıya kavuşturulmuş ve 1993 yılında Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) kurulmuştur.
MİSYONU :
Ülkelerin ekonomik, kültürel ve demokratik gelişimlerinin toplumun eğitim düzeyi ile yakın ilişkisi vardır.
Toplumsal gelişme açısından bireylerin eğitimi çok önemlidir. Dünya global bir yapıya kavuşurken ve büyük bir bilgi toplumu oluşurken, bireylerin bu duruma uyum sağlayabilmeleri ve gelişebilmeleri için en önemli varlıkları eğitim olmuştur.
Eğitimin gelişimin her açıdan en hızlı olduğu erken yaşlarda başlaması çok önemlidir. Bireylerin erken çocukluk döneminde alacakları eğitim desteği onların düşünme becerilerini, yaratıcılıklarını geliştirmekte ve sosyal hayata uyumlarını kolaylaştırmakta, hayatlarının akışını etkileyebilmektedir.
Öte yandan, bütün çocuklar sağlıklı gelişebilecekleri ortamlarda yaşama şansına sahip değildir. Bazı çevresel ve biyolojik faktörlere bağlı olarak sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel olarak gelişimleri yeterince desteklenmemektedir. Bu nedenle de örselenebilir/incinebilir durumdadırlar ve erken yaşlarda uygulanacak müdahele programları ile hayatlarında iyileşmeye doğru bir gelişim sağlanabilir.
Ancak, değişken ekonomik koşullar, demografik ve sosyo-kültürel etkenler ve bu alanda uygulanan politikalar eğitime ulaşmada çeşitli düzeylerde eşitsizliklere neden olmaktadır.
Bunlara bağlı olarak, AÇEV'in misyonu, gelişen bir toplum için eğitimin şart olduğu bilinciyle, uzmanlık alanları olan erken çocukluk ve yetişkin eğitimine, programları ve uygulamaları ile katkı sağlamak ve bu konuda ülke genelinde yaygın bir hizmet ağı oluşturmaktır.
TEMA VAKFI
TEMA 11 Eylül 1992 tarihinde, Karaca Arboretum'un kurucusu, BM Çevre Ödülü sahibi Hayrettin Karaca ve Tekfen Holding kurucu ortaklarından, Türk-B.D.T. İş Konseyleri Başkanı Nihat Gökyiğit tarafından kurulmuştur.
1980 yılında Hayrettin Karaca'nın Türkiye'nin ilk özel arboretumunu kurması aynı zamanda TEMA düşüncesinin de başlangıcı olmuştur. Bitki toplamak amacıyla Türkiye'yi karış karış dolaşan Hayrettin Karaca, erozyon sorununun boyutlarını görünce, sorunun önemini herkese anlatmak ve kavratmak gerektiğine karar verir. 5 Ağustos 1992 tarihinde Cumhuriyet Gazetesinde yayınlanan bir röportajında Hayrettin Karaca, şunları söylemiştir: "Türkiye'nin denizlere, derelere, barajlara akıttığı toprağın içindeki değerler, madensel elementler ve gübrenin değeri Türkiye bütçesine eşit belki de. Eğer denizlere akıttığımız bu toprağı hesap edecek olursak, Türkiye'yi yeniden ihya ederiz. Bu kadar büyük bir toprak kaybı vardır Türkiye'nin, fakat biz bunu kayıp olarak hesap etmeyiz. Toprak için ölürüz, bir karış toprağı kimseye vermeyiz deriz, karışla vermeyiz ama kepçeyle veririz. Bugün Yeşilırmak, Kızılırmak, Doğu Karadeniz'deki bütün dereler bulanık değil çamur olarak akıyor. Çoruh'a dökülen bütün çaylar, Çoruh kayalarının üzerinden toprağı sökerek akıyor. Bu toprak benim değil artık, Rus toprağı. Batum bu giden topraklar yüzünden denizden 2.5 kilometre geride kalmış durumda. Kayalar bizim, toprak bizim değil.
MİSYONU
Kaybolan geleceği kurtarmak, açlık ve yoksulluğu gidererek topraktan gelen toplumsal barışı sağlamak için;
Erozyon, çoraklaşma, çölleşme, kirlilik, hatalı tarım teknikleri ve amaç dışı arazi kullanımını önlemek;
Doğal varlıkların tahribine yönelik, ulusal ve uluslararası her türlü idari, siyasi ve ekonomik baskılara karşı mücadele etmek ve sorunlaraçözüm üretmek,
Biyolojik çeşitlilik, toprak, su ve diğer doğal kaynakların korunması, verimli kılınması ve sürdürülebilir yönetimini gerçekleştirmek;
Doğal varlıkların korunmasına yönelik politikaların, hükümetlerce üretilmesini, gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasını, uygulanmasını ve uluslararası anlaşmalara uyulmasını sağlayacak, bilinçli ve etkin kamuoyu oluşturmak.
TÜRK KALP VAKFI (TKV)
Türk Kalp Vakfı (TKV), merkezi İstanbul'da olan bir sivil toplum kuruluşu'dur. 1975 yılında faaliyete başlayan Türk Kalp Vakfı'nın kurucuları, şu isimlerden oluşmaktadır: Ahmet F. Ekmekçioğlu, Doğan Gündüz, Doç. Dr. Edip Kürklü, Dr. M. Ali Işığıgür (em. amiral), Dr. Müh. H. Tahsin Önalp, İbrahim Bodur, İzzet İşman, Mehmet Emin Karamehmet, Necmettin Bayramoğlu, Nezih Demirkent, Süha Dağdeviren. TKV, ABD ve İtalya'dan sonra dünyada üçüncü kalp vakfı olma özelliğini taşır. Vakıf, toplanan yardım, bağış ve kendi olanaklarıyla sağlık ve tedavi - tanı hizmetleri yapmaktadır. Türk Kalp Vakfı, her yıl "Edip Kürklü ödülü", "İyi kalpli ol" ödülü gibi ödüller dağıtmakta, semt ve okullarda kalp sağlığı taramaları yapmaktadır. Vakfın Yönetim Kurulu başkanı Çetin Yıldırımakın'dır.
BİLİMSEL VE TEKNİK ARAŞTIRMA VAKFI (BİTAV
)
Bilimsel ve Teknik Araştırma Vakfı, TÜBİTAK Bilim Kurulu’nun çağrısıyla 1995 yılında kurulmuştur. Vakıf Tüzüğü, 29 Temmuz 1995 gün ve 22358 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanmıştır.
Genel Kurul, tanınmış bilim adamlarından, TÜBİTAK, TTGV, TOBB, MEV gibi kurumlardan, Ar-Ge çalışması yapan ARÇELİK, BEKO, TUSAŞ, Barış Elektrik, Zeytinoğlu, BMC, BRISA BIRD ve Eczacıbaşı firmalarından oluşmaktadır.
Bilimsel ve Teknik Araştırma Vakfı, Bilgi kaynaklarını ve nitelikli insan gücünü kullanarak, eşleştirme, örgütleme, tasarlama, yönetme, altyapı ve ağyapı oluşturma çalışmaları yapmaktadır.
Bu çalışmalar, Eğitim Yönetimi, Proje Yönetimi, Bilgi Yönetimi ile eğitim/tanıtım malzemeleri üretimi şeklinde ürün olarak çıkmaktadır. Aynı zamanda BİTAV bu ürünler konusunda başarılı hizmetler üretmektedir.
Kuruluşundan bu yana 10.000 kişiye eğitim yapmış, 100.000 kişiye ders kitabı ulaştırmış, TRT’de yayınlanmış olan ‘Bilim ve Yaşam’ programı yüzbinlerce izleyiciye sunulmuş, 1.500 civarında gencimize mesleki bilgi ve beceri kazandırılmış, Dünya Bankası ve AB hibe programlarına 15 proje yapılmıştır.
Vakıf, teknolojik gelişmelerden haberdar olmak ve kalite bilinci ile paralel etkinliklerini/ verimliliklerini artırmak isteyen kuruluşların ihtiyaç hissettiği/ eğitim ihtiyaç analizlerinde belirlenen ihtiyaçlara yönelik kurum/kuruluşlara eğitim hizmetleri vermektedir.
Vakıf, Bilgi ve Eğitim Teknolojisi alanı, Teknolojinin ve bilginin ticarileştirilmesi, eğitim, kültür gibi sosyal alanlarda yurtiçi ve yurtdışı kaynaklı toplumsal misyonlu projeleri yapmaktadır.
TÜRKİYE EĞİTİM GÖNÜLLÜLERİ VAKFI (TEGV)
23 Ocak 1995 tarihinde Suna Kıraç önderliğinde kurulan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, aradan geçen 14 yıl içinde ülkemizin eğitim alanında faaliyet gösteren en yaygın sivil toplum kuruluşu oldu.
VİZYONU :
TEGV, Türkiye’nin geleceğinde aydınlık yüzler, donanımlı insanlar görmenin ön koşulunun, çocuklarımızı en iyi şekilde eğitmekten geçtiği inancıyla yola çıkmıştır.
Eğitim Gönüllüleri’nin varoluş nedeni 7-16 yaş grubu çocuklarımıza devlet tarafından verilen temel eğitime katkıda bulunmak ve onlara yaşam becerileri kazandırmaktır.
MİSYONU :
Eğitim Gönüllüleri, 7-16 yaş arası çocukların Cumhuriyetin temel ilke ve değerlerine bağlı, akılcı, sağduyulu, özgüven sahibi, düşünen, sorgulayan, eleştiren, kendi iç yaratıcılığını harekete geçirebilen, barışçı, farklı düşünce ve inançlara saygılı, insan ilişkilerinde cinsiyet, ırk, din, dil farkı gözetmeyen bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunacak eğitim programları ile etkinlikler oluşturmak ve uygulamaktır.
Eğitim Gönüllüleri, oluşturduğu özgün eğitim programlarını ülke sathında kurduğu Eğitim Parkları, Öğrenim Birimleri ve Ateşböceği Gezici Öğrenim Birimlerinde, eğitici eğitimi verdiği gönüllüleri aracılığı ile hayata geçirir